sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Kiitollisella mielellä uuteen viikkoon

Joku aika sitten meillä oli puhetta täällä Jumalan äänen kuulemisesta. Olen lukemassa suurella mielenkiinnolla Billy Grahamin kirjaa "Elämästä, uskosta, juoksun päättämisestä". Kirjassa sivuilla 83-84 on lyhyesti ja ytimekkäästi Jumalan äänen kuulemisesta:
"En ole koskaan kuullut Herran ääntä fyysisillä korvillani, mutta Hän on puhunut minulle usein. Saatat kysyä: "Miten hänen äänensä voi tunnistaa?" Raamatussa sanotaan: "Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni" (Joh.18:37). Jotta voisimme tunnistaa Herran äänen, meidän täytyy olla Hänen omiaan. 
... Jos olemme yhteydessä Herraan Jeesukseen rukoillen ja Sanaa mietiskellen, henkemme tunnistaa samalla tavalla Hänen äänensä. Jeesus sanoi: "Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua" (Joh.10:27). Herra ei odottaisi meidän kuulevan ääntään, ellei se olisi mahdollista.
... Monet ovat sanoneet minulle vuosien varrella, että he uskovat Jumalan puhuvan Sanansa kautta, mutteivät usko, että Hän kuulee heidän pyyntöjään. Raamattu kumoaa tällaisen ajatuksen. Herra kuulee Häntä pelkäävän ja kunnioittavan itkun (Psa. 6:9). Hän sanoo:
Pidätä äänesi itkusta, silmäsi kyynelistä, sillä sinun työstäsi on tuleva palkka, sanoo Herra...Sinulla on tulevaisuuden toivo. (Jeremia 31:16-17).
Kun tunnet itsesi yksinäiseksi ja heikoksi, kuuntele, miten Jumala sinua lohduttaa: "Kuulkaa minun ääntäni" (Jes.28:23). "Korota voimakkaasti äänesi" (Jes.40:9). Hän kuulee sinun puheesi (5 Moos.5:28) ja ottaa vaarin rukouksesi äänestä (Psa 66:19).

Kirja kertoo suuren Jumalan miehen ajatuksista ja kokemuksista vanhenemisesta. On kohtalokasta ajatella, ettei vanhenemiseen liittyvät asiat ole ajankohtaisia itselle.
Jos sinulle on tärkeää elää elämäsi Jumalalle, suosittelen tätä kirjaa luettavaksi, olit sitten työikäinen tai jo sen iän ohittanut. Kirja on hyvin lohdullinen meille kaikille ja muistuttaa siitä, että elimme mitä tahansa elämämme vaihetta, Jumalalla on tärkeä tehtävä varallemme. Minulle tämä kirja päätyi luettavaksi sen ansiosta, että teini-ikäinen tyttäreni oli varannut sen kirjastosta itselleen!
...

Monista asioista on ollut tänään kiitosta mielessä. Jumala on kuullut ja auttanut ja yllättänyt lahjoillaan. Asioiden kulku on tuonut kiitollisen mielen.
Jokaisessa hetkessä on Hänen tarkkaava silmänsä mukana, jokaisella askeleella kulkee enkeli turvana. Päivien, viikkojen ja pitkien aikojen suunnitelmissa on Hänen varjelunsa ja ohjauksensa mukana.

Moni on pyytänyt kommenteissa esirukousta asioidensa puolesta. Niihin esirukouksiin olemme mieheni kanssa liittäneet kaikki lukijat. Rukouksessa on suuri voima.
Sana vielä meille kaikille uuteen viikkoon:
"Sinä päivänä, jona pelkään, minä turvaudun sinuun, Jumalaan,
jonka sanaa minä ylistän, Jumalaan minä luotan enkä pelkää.
Mitä ihminen voisi minulle tehdä?" (Psa 56:4-5)

4 kommenttia:

  1. Kiitos Sirkku! Kyllä tuli taas postauksesi oikeaasn aikaan! Juuri täällä pohdin ja mietin mistä saisi taas voimia alkavaan viikkoon...

    VastaaPoista
  2. Samat sanat kuin edellisellä kommentoijalla!
    Siunaten! paulap

    VastaaPoista
  3. <3 kiitos,kun olet siellä rukoilemassa meidän puolesta <3

    VastaaPoista
  4. Kiitos.
    Mielessäni alkoivat soida kahden laulun säkeet lukiessani tätä.
    "Syvyydestä minä huudan sinua Herra, kuule minun ääneni..."
    "Jumala on puolellamme, kuka voi ,olla vastaan...."

    Jumalassa on meidän voimamme.

    Siunausta alkavalle viikolle teille koko perheelle♥

    VastaaPoista