lauantai 16. heinäkuuta 2011

Vielä niistä pesupalloista

Mitä enemmän käytän Eco-Balls -pyykkipalloja, sitä tyytyväisempi niihin olen. Olen koko kesän käyttänyt pyykkipalloja lähes kaiken pyykin pesuun. Jos vaatteissa on selviä koneöljy- tai vaikeita ruokatarhoja, olen laittanut pyykkikoneeseen nestemäistä Bio Luvilia.
Aikaisemmin en paljoakaan raskinnut nestemmäisiä pyykinpesuaineita käyttää, koska pullo hujahti kahdessa päivässä.
Nyt kun yritin laskea pesuainekustannuksia yhdelle koneelliselle käyttäessäni pesuainepalloja, ei laskutoimituksesta tullut mitään.
Nimittäin pakkaus, jossa on kaksi palloa ja kaksi täyttöpussia mineraalipellettejä, maksaa n. 16 euroa. (Löytyy Verkkokauppa.comin valikoimista.) Olen pessyt palloilla nyt lähes 150 koneellista ja äsken avasin pallot lisätäkseni niihin pellettejä. (Valmistaja näet lupaa 250 pesua yhdellä täytöllä.)
Pellettejä sopi palloihin lisää vajaan täyttöpussillisen verran, eli minulla on aloituspakkauksesta vielä puolitoista pussia jäljellä.
On erittäin todennäköistä tämän kokemuksen perusteella, että yhdellä kuudentoista euron pakkauksella pesee lähes 600 koneellista. Eli minun matikkapääni ei osaa laskea yhden koneellisen hintaa.
Ei siis ole ihme, että Verkkokaupan mainoksessa tästä tuotteesta sanotaan, että pesuainekauppiaasi ei pidä tästä tuotteesta.
Minulla aikaisemmin meni pyykinpesuaineisiin vähintään 10 euroa viikossa. Nyt olen ostanut edellisen nestemäisen pyykinpesuainepullon toukokuun puolella.
(Jos joku uusi blogin lukija kiinnostui pesupalloista, blogihistoriastani löytyy aiheesta kaksikin tekstiä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti