maanantai 8. heinäkuuta 2013

Kuka minä olen

Olen kirjoitellut tänne siitä lähtökohdasta, että olen suurperheen äiti, saanut puolisoni kanssa 13 tervettä lasta, elän onnellisessa avioliitossa, elämämme on sujunut ilman dramaattisia murheita. Työttömyys, vakavat sairaudet tai onnettomuudet ovat kiertäneet elämämme kaukaa. Lasten elämä sujuu ilman suurempia vaikeuksia, sukulaiset ovat rakkaita ja suhde anoppiin on lämmin. Tunnustaudun kristityksi ja minulta kysyttäessä olen valmis perustelemaan kristillisen vakaumukseni.

Jumala puhui minulle tänä aamuna Raamatun sanoin:
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun".

Jumala selvensi asiaa:
"Sinun ei tarvitse elää elämääsi lastesi tai puolisosi kautta. Sinun ei tarvitse elää elämääsi suunnitelmiesi tai haaveittesi kautta. Sinun ei tarvitse rakentaa elämääsi järjen päätelmille, tehdä sitä, mikä on hyvää ihmisten silmissä. Armosta sinä ole pelastettu, sinun tekojasi ei tarvita minun edessäni. Sinun ei tarvitse perustella olemassaoloasi tai elämääsi millään tavalla tai kenellekään. Sinä ole minun ja saat olla minun."

Jotkut ymmärtävät  tämän teini-iässä. Ehkä jotkut eivät näe tätä koskaan. Minulle näytettiin, että saan olla Sirkku Taivaan Isän edessä, sylissä ja hoivassa. Saan olla fyysisine epätäydellisyyksineni, luonteen mutkineni, tarmonpuuskineni ja laiskuuksineni.

Samoin sinä, vaikka et tunnusta tarvitsevasi Jumalaa mihinkään, saat olla omaniminen itsesi puheliaisuutesi, arkuutesi, pelkotilojesi, ylipainosi, alipainosi, köyhyytesi, epäonnistumistesi, masennuksesi, yli-innokkuutesi, tekopirteytesi, sairauksiesi tai tavallisuutesi kanssa.

On helppo hengittää, kun saan olla minä ja vain minä. Sinä saat olla sinä ja olet Jumalalle, Luojallesi hyvin rakas ja tärkeä, vaikka et sitä vielä tiennyt tai tunnustanut.

10 kommenttia:

  1. Kiitos ihanasta tekstistä, lämmittää, pysäyttää

    VastaaPoista
  2. Sirkku, kirjoitit niin tärkeästä asiasta niin tavallisen kauniisti, että nyökyttelin niskani sikkuralle! Ja miten minäkin juuri tänään tarvitsin tämän muistutuksen!!Kiitos♥ Vaikka polvia ja selkää kolottaa ja hiukset karkaavat päästä, saan olla minä ja juuri tällaisena Jumallle niin äärimmäisen rakas.

    VastaaPoista
  3. AAMEN! Kiitos tästäkin kirjoituksesta! Sinä osaat aina niin hyvin sanoa, että sen tavallinenkin ihminen ymmärtää ja saa armon osakseen!
    -Kirsi

    VastaaPoista
  4. Jesaja 43 kertoo tuon nimeltä kutsuttu: "Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut,sinä olet minun. Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi,kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala
    eikä liekki sinua polta..."
    Ole rohkea!

    VastaaPoista
  5. Kiitos.
    Tämä on meidän tärkeä muistaa.
    Jumalan lapsia olemme kaikki.

    VastaaPoista
  6. Omien ajatusten voima on usko(maton)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet.
      Mikään luotu ei ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmiensä edessä, ja hänelle meidän on tehtävä tili.

      Koska meillä siis on suuri ylipappi, läpi taivaiden kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
      Eihän meidän ylipappimme ole sellainen, ettei hän voi sääliä meidän heikkouksiamme, sillä hän on ollut kaikessa kiusattu samalla tavoin kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
      Käykäämme siis rohkeasti armon valtaistuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon avuksemme oikeaan aikaan."
      Kirje heprealaisille 4:12-16

      Kaikkea hyvää kesääsi, Anonyymi.

      Poista
  7. Kiitos! Tarvitsin tuon juuri nyt!

    VastaaPoista