lauantai 20. elokuuta 2011

Pyykkikasan ajattelija

Mummo soitti mummolasta Mehu-Maijan ääreltä, että haittako minua, jos mehuja laitetaan muovipulloihin. Sanoin, ettei haittaa, kun ne kuitenkin niin sukkelasti juodaan pois, enkä ole koskaan tavannut "muovipullon makua" mehuista.
Maatalouskoululainen oli saanut mattonsa valmiiksi ja mummo kehui niitä. Olivat kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että kangaspuut otetaan nyt pois, kun ei ole tällä hetkellä näköpiirissä matonkutojia. Mummo petaa huoneeseen vierassängyt, niin pääsee sitten talviviikonloppuina yövieraat omaan huoneeseen, eikä tarvitse puljata sänkyjen kanssa.

Olin eilen ostaa Kierrätyskeskuksen reissulta muutaman Huovisen, mutta vein takaisin hyllyyn, kun ajattelin, että ei minun tarvitse ruveta  omaa kokoelmaa kasaamaan, siellä on mummolassa  papan kirjakokoelma lähes täydellisenä. Isäni on aina pitänyt Veikko Huovisen kirjoista ja jos suomalaisista kirjailijoista pitäisi mainita joku, jonka kirjoja minä jaksan lukea, niin ainut taitaa olla Huovinen. Isän kirjakokoelmassa taitaa olla kaikki kirjailijan teokset ja monista on useampi painos, esimerkiksi Havukka-ahon ajattelijasta on kuvitettu painos ensimmäisen painoksen kappaleen lisäksi.
Lukeminen on tällä hetkellä sellaista harvinaista hupia, että olen suosiolla jättänyt sen odottamaan otollisempaa aikaa. Kun kouluikäisenä kaikki liikenevä vapaa-aika kului lukiessa, nyt kaikki liikenevä vapaa-aika kuluu pyykin kanssa askaroidessa. Lukemisen mahdollisuus ei tässä maailmassa lopu koskaan, aina löytyy uutta luettavaa ja meidän huushollissa pyykki sivujuonineen ei lopu koskaan.

2 kommenttia:

  1. Kuulehan.. minä olen yhdistänyt nuo puuhat: minulla on äänikirjoja ladattuna kirjastosta ja ladattuna puhelimeen.

    Saan nauttia kaunokirjallisuudesta, ja työt hoituvat ripeästi samalla. SUOSITTELEN!

    VastaaPoista
  2. Minun täytyy ensin uudistaa puhelimeni, että tuo onnistuisi. Puhelimeni alkaa olla antiikkinen.
    Täytyy pitää mielessä vihjeesi, koska ennenpitkää on asioitava Verkkokaupassa puhelinkaupoilla.

    VastaaPoista