tiistai 3. toukokuuta 2011

Tirtetta on omapitäväinen

Tirtetta sai alakerran päiväkodin tädiltä pussillisen ilmapalloja. Niilläpä onkin sitten kehua retosteltu koko ilta. Koska kukaan, ei kukaan muu kuin Tirtetta itse, saa koskea niihin, niin eipä niitä ole sitten myöskään puhallettu palloiksi. Tirtetta puhkuu ja puhkuu, vaihtaa palloa ja taas posket lommolla yrittää saada ilmaa pallojen sisälle.
Olen varoitellut, että "huomenna on kaulasi kamalan kipeä tuollaisesta puhaltamisesta", mutta "se ei kuulema haittaa, enkä sitten itke".
21-vuotias isoveli kävi neljävuotiaan siskon kanssa seuraavanlaisen keskustelun:
- Voisitko antaa minulle yhden ilmapallon?
- E-en. (keskittynyt puhkuminen jatkuu)
- Minäkin olen aina antanut sinulle sipsii, karkkii ja suku-lakuu. Voisitko sinä antaa minulle yhden ilmapallon?
-Enkä anna. En tykkää enää sipsistä.
- Sulle jää vielä 9 palloa, jos annat minulle yhden. Mä oon sun kaveri.
- Enkä anna, en anna yhtään. Mee pois, nää on mun ja tarhan täti sanoi, ettei näitä saa antaa kellekään, nää on mun ikiomii.
- Myytkö mulle yhden, saat viis euroo?
- Mä en tarvii rahaa.En myy sulle. Osta ite omat pallos.

Äiti teki edellisen keskustelun perusteella päätelmän, että neljävuotiaasta on varttumassa vahvaluontoinen, periaatteistaan kiinnipitävä nuori nainen.

Kun minä ja Kuopion veli olimme pieniä, edellisenkaltaisessa keskustelussa isoveli olisi sanonut itsepäiselle siskolleen, että sinä olet "omapitäväinen".

3 kommenttia:

  1. Tirtetta on nainen minun mieleeni ;) Se tyttö pääsee vielä pitkälle :))
    Kommentoin pitkän sepustuksen sun edelliseen postaukseen ja jopa näin sen siellä!? mut eipä sitä taas enää näy..Outoa bittiavaruutta ;)
    Kevätterveisin Eija KYLMÄLTÄ Pohojanmaalta

    VastaaPoista
  2. Kiitos terveisistä, Eija. Täälläkin on lapaskeli.

    Minuakin on muutaman kerran ärsyttänyt, kun olen puoli tuntia väännellyt sanoja kommenttiin ja sitten nettiyhteys katkeaa ja kaikki on taivaan tuulissa.
    Tarkistin ja ei sitä Sinun "karannutta" kommenttia ollut blogin "hallintapuolellakaan".

    VastaaPoista
  3. Omapitäväisyys kuulostaakin mukavammalta kuin esim itsepäisyys:) VAhvuutta tässä maailmassa tarvitaan. JA joskus se on kiinni ilmapalloista:)

    Täällä ei palloista jaksanut kukaan pitää kiinni . Taudin kourissa taipuivat jokainen toinen toistaan auttamaan. AIka herttaista. Heikkoina ollaan yhdessä vahvoja! ♥

    VastaaPoista